Hits

..Welcome to my blog, enjoy reading =) ..


click here

Followers

All About Food

Author

My photo
I'm chocoholics.When I'm unhappy, I go for chocolates.

Recent Comments

Friday, March 6, 2009
td tgh2 cbuk dok usha resipi, aku terjmpa la cite psl ni.ni aku jz copy je cite dr sorg chef yg dl nah kje kt hotel.so, aku nk share ngn korg sume..aku dpt cite ni dr cni...

(Pengalaman bekerja di Hotel telah memberi pengalaman yang ingin saya kongsikan bersama pembaca semua. Saya pernah di lemparkan dengan kek yang saya buat kerana tidak mencampurkan wain atau rum.Rasa bersalah sentiasa menghantui kerana bersubahat untuk menghidangkan makanan yang tidak halal kepada orang Islam yang lain. Dengan itu saya berhenti kerja, coz saya rasa ada tempat lain lagi,yang boleh saya dapat rezeki yang halal...

Disini saya perturunkan, bagaimana ingin mengetahui kek yang kita makan mengandungi bahan tersebut. Apabila kek yang ada wain, rasanya seakan-akan masam sedikit. Puas saya fikirkan macaman nak memperjelaskan lagi rasanya.ok la, pernah tak buat Sponge Cake ( Sponge Cake Mix 100 gram, Air 100ml, Telur 100 ml dan Minyak 100 ml), kalau pernah cuba gantikan air dalam resepi, dengan air Pep.. atau Coke. Hasilnya kek kita akan terasa masam-masam sedikit seperti kek yang ada wain. Cubala buat, dan simpan "rasa" itu supaya kita akan lebih berhati-hati lagi dimasa akan datang, dan beritahu rakan2 atau saudara mara. Sekian.)

so pasni kne ati2 la.dunia skg pnuh dgn dusta..aku pn xnah tau gk b4 ni psl kek.ni kire ilmu br yg aku dpt arini.

Kalau kita tidak berdakwah..kita akan dipertanggungjawabkan oleh Allah di akhirat kelak.sesuai dgn firmanNya dlm surah Al-A'raf,surah ke 7,ayat ke 164:

"Dan (ingatlah) ketika suatu umat di antara mereka berkata: "Mengapa kamu menasihati kaum yang Allah akan membinasakan mereka atau mengazab mereka dengan azab yang amat keras?" Mereka menjawab: "Agar kami mempunyai alasan (pelepas tanggung jawab) kepada Tuhanmu, dan supaya mereka bertakwa".

ayat ini.pula .

"Dan janganlah kamu campur adukkan yang hak dengan yang batil dan janganlah kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui."
(Al-Baqarah ayat 42)

Makanan itu menjadi DARAH & DAGING yang kita usung setiap hari.. Tidak hairanlah apabila kita mudah terpedaya dalam hasutan syaitan & musuh islam. Lalai & malas dalam mengerjakan perintah Allah sbn seterusnya tidak terdaya mencegah amar mak'aruf nahi mungkar. Apakan tidak, apabila darah yang mengalir & daging yang membesar kita sirami dengan makanan yang tidak diberkati seterusnya 'HARAM' untuk dimakan.

  1. bgs info ni...len kli b4 nk bli kek kna test rsa satu2 nmpaknya muahaha nk ke tokei kedai tu bg ek?hahaha =P

  1. thanx 4 da info..
    sy pown bru tau..

  1. tu la psl..
    cm la org 2 bg test rs kek dorg..
    jgnla kite sume tkena ngn tipu daya dorg 2..huhu...

  1. wahh ye ke ek? thanks for the info! Tak pnh tau pn cmne nk bezakan sblum ni~ huhu..

  1. Dekat isuhangat.blogspot...aku baru bce pasal bebola ikan campur babi...hai...payahnya nak makan skrg...

  1. to sya: aku pn br je tau..huhu...b4 ni pn men tibai je mkn...

    to razi: waaaa...apela nk jd skg ni...kite kne ikt org zmn dl2 mkn jela kot..
    mkn ns, ubi2 cm 2...

  1. saya suka dinner plate..kek x sedap..beracun..

Post a Comment