Hits

..Welcome to my blog, enjoy reading =) ..


click here

Followers

All About Food

Author

My photo
I'm chocoholics.When I'm unhappy, I go for chocolates.

Recent Comments

entri ke-2 utk tahun ni

Author: _nissa_
Thursday, January 14, 2010
ya, memang ni entry ke-2 aku.lately memang aku jarang update blog..tp aku selalu jejak kasih kt blog orang lain.mood aku untuk update blog sendiri, kureng sikit..hehe..kekadang ada idea, tp terperap kt draft begitu sajek..

td sedang aku dok ber'fb', aku pn terjumpa la sikit info berguna yg aku rasa nk share ngan korang semua (mood fb tetiba datang secara drastik..siapa nk add, sila2..hehe..x pasal je aku promote ;p).

info tu pasal masa bila yg sesuai untuk minum air masak.diulangi, AIR MASAK.bukan air berkarbonat ke, air cincau ke apa.erkk..aku mengaku, aku jarang minum air masak dalam sehari..lepas ni, aku nak ubah la cara pemakanan aku semua tu (tambah lagi azam tahun baru aku..hehe..)ok, let's move on to the topic..

  1. minum 2 gelas air masak selepas bangkit dari tidur.dikatakan dapat membantu mengaktifkan organ dalaman..(kalau x silap aku, yg aku tahu minum lepas bangun tidur adalah salah satu petua untuk awet muda..amalan nabi kalau x silap..kalau aku salah, sila betulkan ye..)
  2. minum 1 gelas air masak sebelum mandi.sebabnya dapat melancarkan aliran darah kita & juga turunkan tekanan darah.
  3. minum 1 gelas air masak 30 minit sebelum makan.dikatakan dapat membantu penghadaman kita & jugak perut kita akan bersedia untuk terima segala makanan yg kita nk sumbat tu.
  4. minum 1 gelas air masak sebelum tidur.td selepas tidur, kali ni sebelum tidur pulak.sebab minum air masak sebelum tidur dapat mengelakkan terkena serangan jantung & juga strok masa kita tidur.

ok, tu saje info yg aku dapat td.sedikit sebanyak dapat jugakla tambah pengetahuan aku yg cetek ni.harap dapatla kita semua ikut tips & petua tu.masa lain pn boleh je minum air, xkanla nk minum time tu je kan.mane cukup jugak air dalam badan.betul x??


nota kaki : aku x tahu dah la nk buat ape lg bile masuk fb.sebab aku dah xnak main game kt situ.at last bosan jugak game tu.


  1. good info..thanks 4 sharing..:04

  1. wah... menarik2, suke.. ^_^)
    pasnie msti bleh aweks mude, khe33x...

  1. cik sha: sharing is caring..hehe..:19

  1. to diden : buat jgn x buat..hoho..

Post a Comment