Hits

..Welcome to my blog, enjoy reading =) ..


click here

Followers

All About Food

Author

My photo
I'm chocoholics.When I'm unhappy, I go for chocolates.

Recent Comments

Showing posts with label Memori tercipta. Show all posts
Showing posts with label Memori tercipta. Show all posts

saya di sana

Author: _nissa_
Sunday, March 7, 2010
dari 22feb sampai 3 mac hari tu, aku memang takde kat kl, sebab aku merantau sorang2 pegi sabah.sebab makcik aku ada duduk kat sana, kat papar.dia beria ajak aku pegi situ, konon2 nak bawak aku jalan2 la.tapi tak gi mane2 pun.tak kisah sangatla, sebab aku paham keadaan dia, susah nak ke sana ke mari takde transport..

aku pergi time harga promosi, so murah la sikit.tiket pegi rm123, tiket balik rm73..ni 1st time aku naik air asia, & 1st time jugak naik flight sorang2..before ni naik pun ngan family, tu pun zaman kecik2 aku..

time nak pegi, awal gila ayah aku hantar..dok sorang2 kat airport..


masa mula2 sampai rumah sewa makcik aku, terkejut tengok..kena naik tangga dari luar.memang style rumah2 kat papar macam ni..tangga di luar rumah.


di hentian bas papar..kat sini la van dan bas utk ke kota kinabalu..


time kat kk, beli ikan masin keropok (ye kot, yg nipis2 tu..) dan udang kering..




kat kedai jual2 kristal dan mutiara..kat sini, duit aku paling banyak dihabiskan..aishh..rambang mata nak pilih gelang..semuanya cantik bg aku..


beli2 kerepek nama kuih cincin..fav aku gak..kat sini semua tempat kerepek2 saje..


before naik flight, singgah pasar kk dulu beli udang segar..nak cari udang galah, tapi x sempat pulak nak cari kat keliling pasar..rushing gila time ni.nasib sempat check-in..


sepanjang seminggu aku dok sana, selalu keluar ke pekan papar jela..pergi kk pun 2x saje.kat sabah panas gila..bila balik kl, ada la jugak hujan turun..at least aku dapatla jugak sampai sabah..nanti nak kumpul duit lagi, jejalan tempat lain pulak..hee...or for honeymoon mungkin??haha..


nota kaki:update kat fb lagi cepat dari kat blog..


kahwin

Author: _nissa_
Friday, February 19, 2010
Hari ahad lepas, aku gerak ke muar pergi wedding kawan aku kat sana.kami berkonvoi 2 kereta aje..gerak dari kl dalam pukul 8 lebih macam tu, sampai sana nak dekat pukul 12.tak jauh sangat pun, tapi jumpa kawan kat melaka dulu sebab nak konvoi sama2 kan..

layan ajela pic2 kat bawah ni..yang pasti, pic masa kt khemah takde kat aku (sebab makan abih lambat sangat, si jas dah snap2 pic)..haha...standard aku makan abih lambat..orang dah lama abih, aku baru setengah pinggan..*sigh*

apa2 pun, SELAMAT PENGANTIN BARU buat pn. noriza..title puan dah activate untukmu..haha...kalau ada khabar gumbira, sila calling2 aku ok!hehe...



nota kaki: bulan 3 ni ada lagi kenduri kawan aku, nampaknya tahun ni tahun kawan2 aku kahwin..hmm...


tahun baru lagi..

Author: _nissa_
Thursday, December 31, 2009

SELAMAT TAHUN BARU buat semua..lame jgk x update..lately aku kemalasan utk update..jdi silent reader ajo..huhu...

bile tahun baru, smua dok pasang azam baru..cm aku la jgk..sb terikut2 ngn org lain kot..mcm tahun2 sudah, ade jgk la azam lama yg x tercapai..tp, xpe..yg penting kene berusaha utk jdi lebih baik dr sblum ni..pahit manis suka duka utk tahun 2009 dah pn kite lalui..simpan elok2 smua memori tu utk kite cite kt anak cucu nnt ok..hihi...



last weekend, jln2 bersama incik bu sy..ok, last utk tahun 2009 la..kire penutup.so, we've decided to go to zoo negara..haha..destinasi yg dekat la bg kami..tp penat yg amat..aku tah ke berapa kali ke sana since dr kecik smpi skrg..busan da kot binatang2 tu sume tgk aku..haha..


hari selasa lepas, bwk adik2 aku ngn sepupu n mkcik aku yg dtg dr kg jln2 pulak..dorg sume nk g petrosains..ni kali ke2 aku g sana.sgt ramai ok org kt petrosains..beratur punye la lma..yela still musim cuti sekolah, mmg ramai la ke sana..

nota kaki: Apabila lemah x berdaya sedangkan perjalanan masih jauh perlu diharungi, carilah kekuatan itu drpd Dia Yg Maha Perkasa..




ceritera minggu lepas..

Author: _nissa_
Thursday, October 29, 2009

1st of all aku nk wish kt cik raf SELAMAT PENGANTIN BARU..eh bkn cik lg, title tu da expired utk beliau bermula pd 24/10/09..haha...moga raf cepat dpt baby sb nnt aku nk suh ank die pggl aku aunty..haha..bkn mkcik ok..;p

ari tu aku dptla gk pegi knduri beliau kt alor star.sesat pn sesatla, jnji kami dpt mkn nsi minyak tu..haha..yg pnting, cake die tu..uwaa..srius sedap, n cntik..since knduri tu la aku ngidam nk mkn kek smpai skrg..aishhh..aku pn usha2 byk resipi kek.tp buatnye tidak..nk wat cmna, oven kt umah rosak..tp aku plan nk wat no bake cheesecake..yeehaa..cheese2 ni 1 of my peberet gk ni..hee...(kalu aku tokey secret recipe kn best..*sigh)

ok berbalik cte knduri raf, aku smpai belah utara a day b4 knduri tu.tbe2 je mr. bubu ajk aku g ngn die pg tu.i know la, u busan kn xde org naik keta sbb sorg2.pastu tkut kn mlm2.haha...at last aku ttdo gk di minit2 terakhir sb da x thn sgt ngntuk..time tu gk la die g pecut.aishh..pdnla aku rs cm cptla pulak smpi..nasib baik die x bwk smpi siam..haha..

dlm week tu jgk, aku da smpi 3 ngeri skaligus.dlm masa 5 min je kot ( x sure, tp mmg jap je..hee).jln2 kt nibong tebal sb cik jas tnjuk kilang tisu premier a.k.a tisu AF..haha..pastu pusing tah mne tbe2 nmpk 1 bgunan ni tulis kedah maju.aku x sure opis ape tuh.tp mmg masuk area kdh da. then g parit buntar lg sbb beli tiket bas n naik bas blk kl kt c2 jek (i tot p.buntar tu dlm area penang, tp perak la..ishh..fail geografi lak aihh)..

last, aku nk wish moga puan raf bahagia smpi hujung nyawa, n dimurahkn rezeki yg melimpah ruah.nnt bolehla aku mntk die belanje kek tu utk brithday aku kn..haha..x pasal jek..


nota kaki: tahun depan cm ramai je bdk2 TR yg nk naik pelamin.klu lebih dr sorg, kire ramai la tu kn..hee..(penulis terkecuali ok..hehe)


convocation

Author: _nissa_
Saturday, August 22, 2009



thanx byk2 mr. bubu 4 this choc indulgence..yummy2...

nota kaki: pic2 lain, aku ltk kt facebook nnt..kelmbapan tenet mlm nih..


entri yg tah ape2 jek..

Author: _nissa_
Wednesday, July 22, 2009
oh ya, hari ni, surat konvo aku dah smpai.hehe..yeah, trikh tu da mmg confirm.(jas, ko xyala nk bg aku ragu2 lg..haha..)..dlm surat tu, dah siap tulis lg koordinat aku dlm dewan..haaa..tu diaaa..diapit 2 jejaka lg tu..(dlm hati, nape la ayah aku x letak nama nur ke, siti ke kt depan..huhu..)


nota kaki: esok mau shopping..x sabarnyeeeee..


jalan2...

Author: _nissa_
Friday, June 26, 2009
khmis ari tu, aku jln2 gi aquaria.aku saje je plh ari org bkerja.brula x ramai.lgpn nk dptkn dskaun utk hrga student.tgk trnsformers, kna postpone dlu.xpe2.mst lame nye ade kt wyg..da busan sgt dok bcuti kn.so jln2 la kami..aku suke tgk ikan2.sb byk jnis bntuk n warna..sonok, n x puas sebenanye.da la btri digicam aku dah abih ms tu.x byk sgt la tgkp.huhu...rsa nk gi lg.semata2 nk tgkp pic byk2.haha..



nota kaki:cite harry potter bila kuar ye..x sbr gk nk tgk.hmm...


ckgu oh ckgu...

Author: _nissa_
Saturday, May 16, 2009

aku nk wish SELAMAT HARI GURU kt sape2 yg jadi pendidik kt cni..yg aku knl kt dlm blog, ckgu lyn..so ckgu, jd ke x wt tarian poco2 2?hee..

to my mum, hpy teacher's day too..sb kn die, aku pndi abc, pndi bca b4 aku skola..

aku nk wish gk kpd sume ckgu2 yg da aja aku slma ni, termasuk lcturer2 aku..pendidik gk kn..

  • tadika abim nasrah 2.
  • sek. keb. wangsa jaya
  • sek. ren. agama tmn permata
  • mrsm kuala klawang
  • mrsm tun ghafar baba
  • kolej matrikulasi melaka
  • ukm [komputeran industri + peningkatan kualiti & produktiviti]

time kasih ckgu, jasamu mndidikku mmg x mmpu ku bls sumenye:13:..

ptg td kwn aku ajk g mlka wkend ni..utk jmpa ckgu yg aja aku msa kt Jasin dlu.aku nk sgt g.yela da lma x jmpa ckgu2 kt sane.esp. miss muni (my homeroom advisor a.k.a mak angkat)..rndu sgt2 kt die.sb nye die sorg yg sgt baik ati, tiap kli meeting hmroom, die akn bwk choc cake, ns greng, n sgla mcm mknn utk ktorg anak2 buah die breakfast..n she is the only one call me kak ngah..srius aku xnah dpt gelaran cm 2 b4 ni, n smpi skrg xde sape lg pggl cm 2..die sorg yg sll pggl aku ngn pggln k.ngah.sb nye dlm homeroom, aku yg ke-2 clbrate brthday..so, strt die tau n clbrate 2, die pn pggl la cm 2..byk memori aku kt skla dl..dr skola ren, smpi skola menengah..phit ke manis ke tawar ke sume ade..mcm2 ado..hee..


MAKAN TIME ^-^

td aku ngn mr. bubu g kuar mkn mlm sama2..da org ajk, xkn aku nk tolak lak kn?lg2 psl mkn..haha..sb kn die lom mkn pape lg arini, seharian dok kt pwtc tp x mkn, so ktorg pn g la kdi mkn ani sup utara kt danau kota..time nk order 2, aku da tkejut..smpi order nasi tmbh + air lg segelas..mak aih..kebulur nye psl, balun smpi 2 pggn nasi ngn 2 gls air..laju lak 2 mkn..die da abh mkn 2 pgn nsi, aku lom abh pn lg mkn..laju x laju die 2..thp kebuluran yg max da 2..da la 2, siap mntk smbl belacan lbh..pergh..x sangka aku die da upgrade kapasti perut die 2..muahaha..aku gk slim lg..jgn mare ye bubu..*wink*:17:

sb kn aku da siap edit format tsis aku 2, aku rs lega skit..skit je br..byk lg prosedur die..lceh tul la.nk kne tnjuk lg suh dorg ukur..aku tgk pmbaris pn da fobia..tkut weh klu de lg yg slh mrgin.skema sggh..huhu..

nota kaki: sy mau g jln2 sok..sape mau lnje??hee..



mummyku...

Author: _nissa_
Monday, May 11, 2009


aku nk wish happy mother's day kt mummy.even lmbt post entri ni, tp aku still nk wish kt cni..aku plg suke pic tme ni..ms 2 gk, die yg pkikn jubah n mortar board (topi) utk aku..utk event 2, mummy la plg byk kuarkn duit smata2 utk aku.dr kain hrga ratusan ringgit, kos tmph lg, kasut, tdung.sume mummy yg kuarkn duit..thnx a lot mum..aku arap sgt2 this year aku dpt lg adiahkn kjyaanku utk mummy..pd aku, die bknla stkt seorg ibu, tp lbh dr sgla2nya..pd aku, die la ckgu yg plg berjaya didik aku ngn ilmu dnia & akhirat.krn die, aku knl a,b,c b4 aku jejak kaki ke tdika..thnx a lot mum.love u soooo muchh...:13:

Mom, I loved you yesterday, I love you tomorrow and everyday. ..
You were there for me my first day of school, to hold my hand and give me courage to go.
You listened to me when I needed to talk, you talked to me when I needed to listen.
You let me grow and learn from my own mistakes.
You never left my side when I was feeling down, I knew you would be there to pick me up.
I wish there was a way I could repay all the things you have done for me, but there's nothing great enough to repay the greatest mother of all...


nota kaki: buat ibu2 di dunia, happy mother's day too..


:: semester ini ::

Author: _nissa_
Monday, April 27, 2009

exam aku da abh arini..tp aku ttp x puas ati sb rs cm byk je x tls..byk sgt point yg aku lupe.da la 9 sokln, ms lak 3 jam je..lnguh yg amat dok tls2.aku plg x suke klu esei2 ni.nk kne xplain pjg lebar, tp mrkh skt.huh..smpikn aku dok bersila da tme xm.lenguh dok cm 2, aku x pk pe org nk kata.n suke ati aku la kn nk pki jeans pn g xm..xde kne hlau pn.:06:

da abh xm tp aku lom merdeka lg.sb nye viva tesis aku mggu dpn.da la jdual b'ubah, so aku yg pd mulenye kne present ptg kne present tgri lak.tp ttp kne ari 1st.huhu..da nsb..aku last presenter utk ari 2.arap2 la de mkn2 pas2, tp org yg catering 2 bwk msuk mknn cpt2..bia sume org kbulur, then x tnye aku byk2 nnt.haha..*mimpi jela cm 2*:23:


**semester ni**

  • aku de kls sehari je, ari selasa.sb amk 2 sbjek..tp aku ttp rs mls nk g kls.(mls 2 ttp ado..aduyai..)
  • sem ni gk, aku br dpt dok kt umh smula.stlh 10 thn dok hostel..bhgie rs.(rumahku syurgaku)
  • sem ni plg skt aku pnteng kls..1x utk kls quality cntol, 1x utk kls productivity measurement.x caye aku pnteng plg skt.hehe...
  • azam aku sem ni xnk dload cite, men game..stkt ni, aku berjaya wt azam aku 2..mmg bkk je sem aku trus uninstal game2 dlm lptop aku..yeah!!misi hmpr berjaya 100%..(pas aku da jilid tsis akn ku start men game, dload cte)
  • nkl ttp de.msuk kls productivity, aku sll akn bwk lptop then on9.da dok blkg skli, org x nmpk..hehe..
  • sem ni 1st time aku pnjm bku kt librry.walhal aku stdy sane almost 4 years.haha..amat jnggal tike mule2 jejak kaki ke PTSL.
  • plg krg pki bj krung g kls.leh kire ngn jari bp kli je pki..lbh slesa ngn jeans sb leh dok mcm2 gaya ms kls.(kls aku tiap sbjek 4 jam straight.9-1 then smbg 2-6)
  • sem ni xnah g tgk wayang..uwaa...sgt la sadis nye.(mr. bubu, sile amk perhatian.anda ptt de rs b'slh)
  • sem ni gk plg jrg aku kuar dating..siapla mr. bubu pas da abh viva tsis nnt..(no more excuse k:16:)


nota kaki: tbe2 rs suhu bdn aku naik..oh tidak!!!xmo dmm lg..tsisku lom siap lg..daa~


rakan2 TR

Author: _nissa_
Monday, April 13, 2009

td aku tbe2 t'ign nk bkk facebook..pdhl lama gle x bkk.sb x snok sgt la rs..+ aku x mhir lg..hehe..usha2 dlm foto, aku jmp pic ni..aih..mne korang sume m'ilang ye..sdr x sdr da nk dkt setaun kite abh blja kt c2.aku x sbr nk blah dr sane..huhu..arap aku dpt blah dr perbukitan bangi 2 cpt2..so, cik nisa.cpt siapkn tesis + esaimen lg 1:008:..

dlm pic ni aku kt dpn..agk ayu aku ari 2.aku igt lg org yg tgkp gmbr ni ckp sape pki bj krung je leh dok dpn.haha...nsb baik aku x pki jeans ms kls 2.lps kls statistik kami bergmbr..sbjek yg krg ku gmr ms 2.bkn sb sbjek, tp sb lctrr yg agk emo..msuk kls je nk mrh2..dak2 kls ku 80+..tp x sume yg dtg.stndard la..ponteng2 kls ni kn:23:..haha...

so pd sape2 yg tgh stdy lg, mnfaatkn ms korg sume bsama ngn kwn2..sb ble mkin lame kite stdy, mkin krg kwn kite.2 la yg aku rs..classmate aku skg bp kerat je pn..krg besh..lps abh stdy, msg2 da kje.de yg smbg blja lg..mmg ssh da nk kntek.jrg dpt kntek blk..event last yg ktorg wt lwn futsal antra laki ngn ppuan.seigt aku la yg melibatkn dak kls..even cm klaka je ms 2, tp snok tgk.haha..aku penonton setia ms 2..

nota kaki: TR, knvoi raye da wt..so pasni knvoi pe lak..adkh knvoi g kndri kwin.hehe..


reunion

Author: _nissa_
Saturday, March 28, 2009

28 mac, br ktorg wt reunion utk dak2 kls ktorg dl..kls ibnu rushd.ala wt kt mid je...sgt lama x jmpe dorg sume.rindu sgt.lps je abh lower form kt mrsm kk, ktorg sume da blah.sb c2 jz utk f1-f3..lps 2, msg2 pn msuk la maktab len, ikut la mara nk anta mane..

2 feb 1999 ktorg mendaftr kt mrsm kk.aku igt lg.hee..time 2 la mata merah sume.nangis2 sb kne tggl kt hostel, jauh dr fmly

:94:

.sepnjg 3 thn kt sane, byk sgt memori phit manis sume 2.sonok ble pk2 blk..oh ya, kls ibnu rushd ni, sumenye rumah ijau tau.sb style kt sane, 1 kls mewakili 1 rumah psukan..so time kls pjk, satu pesen jela kaler bj sukan.hee..kt mktab 2 gk de 5 buah rumh psukan [biru, ijau, kuning, merah dan purple].


kesimpulannye: yg dtg hnya 11 org jek..walhal dak2 kls de 26 org..haha..udah lupa dong..tp yg pasti, dak2 ppuan 14 org sumenye..yg x dtg [dak laki: zaki zaaba, amir hisyam, shahrizan, shahdan, hafiz, hanapi, firdaus; dak ppuan: aminah, fatimah, azura, diyana, ija, afidah, fadzilah, farhana].