
Hits
click here
Followers
My Blog List
-
-
Maksud Nama Zafran6 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
Terima Kasih Allah11 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
All About Food
-
-
JADUAL KURSUS 20206 years ago
-
-
-
-
-
-
Kursus Pengendalian Makanan 20179 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Green Theme Engagement Cake12 years ago
-
-
-
-
-
-
ANNOUNCEMENT14 years ago
-
-
-
-
-
-
Online Shop
-
-
-
harga oppo find 7 terbaru11 years ago
-
-
-
-
-
-
Blog Archive
Author
Recent Comments

last week punya cerita
Author: _nissa_
lokasi: ampang
tempoh perjalanan: hampir sejam
punca kelewatan: sesat + traffic jam
masa ketibaan: hampir sama dgn ketibaan pengantin lelaki (kalau x, boleh dah ketibaan disambut dgn paluan kompang + silat...x sempat merasa..haha..)
tema: putih+maroon (dah x surprise..hasil gosip dgn pengantin ketika tempoh pertunangan mereka)
cuaca: sangat baik (natijahnya, kami ke pasaraya carrefour selepas itu dgn tujuan untuk menghilangkan dahaga buat kali kedua dan juga misi aku utk membeli sunsweet prune..tp, misi pencarian gagal..koko crunch sbg ganti)
makanan: nasi beriani (sedap dan tidak mengecewakan..menyesal minum air dlu..kalau x, sumbat nasi baaaanyak2..)
nota kaki: SELAMAT PENGANTIN BARU buat WANI dan QAIS..tq kerana mengundang dan memberi peluang untukku mengambil berkat.haha..(^-*)
2
Lovely commentsaya di sana
Author: _nissa_
aku pergi time harga promosi, so murah la sikit.tiket pegi rm123, tiket balik rm73..ni 1st time aku naik air asia, & 1st time jugak naik flight sorang2..before ni naik pun ngan family, tu pun zaman kecik2 aku..
time nak pegi, awal gila ayah aku hantar..dok sorang2 kat airport..
masa mula2 sampai rumah sewa makcik aku, terkejut tengok..kena naik tangga dari luar.memang style rumah2 kat papar macam ni..tangga di luar rumah.
di hentian bas papar..kat sini la van dan bas utk ke kota kinabalu..
time kat kk, beli ikan masin keropok (ye kot, yg nipis2 tu..) dan udang kering..
kat kedai jual2 kristal dan mutiara..kat sini, duit aku paling banyak dihabiskan..aishh..rambang mata nak pilih gelang..semuanya cantik bg aku..
beli2 kerepek nama kuih cincin..fav aku gak..kat sini semua tempat kerepek2 saje..
before naik flight, singgah pasar kk dulu beli udang segar..nak cari udang galah, tapi x sempat pulak nak cari kat keliling pasar..rushing gila time ni.nasib sempat check-in..
sepanjang seminggu aku dok sana, selalu keluar ke pekan papar jela..pergi kk pun 2x saje.kat sabah panas gila..bila balik kl, ada la jugak hujan turun..at least aku dapatla jugak sampai sabah..nanti nak kumpul duit lagi, jejalan tempat lain pulak..hee...or for honeymoon mungkin??haha..
nota kaki:update kat fb lagi cepat dari kat blog..
al-kisah di hari gerhana matahari..
Author: _nissa_
tengahari td, lepas adik aku balik dr tadikanya..
mak: aihh..tibe2 je gelap.gerhana da kot.matahari sakit..
adik: lepas tu die (matahari) x pegi hospital bumi ke?
aduhhhh..apela adik aku sorang nih..penat je bawak pegi petrosains hari tu..ok, 6 tahun.aku maafkan lg..
mak aku pulak x tahu gerhana akan berlaku dalam pukul berapa.jadi dia main agak je masa tu.dan dan je adik aku sampai rumah masa tu..hmm..HOSPITAL BUMI la dia gi bantai..
nota kaki: nampak gaya cam kena bawak adik2 aku pegi petrosains lagi..x puas katanya..yg penat, aku la jugak ke hulu ke hilir kejar diorang yg amat teruja nk try buat eksperimen.
syawal yg pilu...
Author: _nissa_
raya thn ni, xde makna utk kami skluarga.sb beberapa hari b4 raya, nenek tlh kembali ke rahmatullah..hari selasa (15sept 09 bersamaan 25 ramadan), ms tuh kami skluarga baru lps berbuka.tiba2, atuk call umah, ckp yg nenek tgh tenat, suruh kami pulang secepat mgkin..ms tuh, mmg kalut la sume org, nk solat mgrib, pastu kemas2 beg segala..x lama lps tuh, atuk call lg, ckp yg nenek dah xde..mmg tkejut yg amat, sb kami xtau papepun psl kesihatan nenek.kami igtkn nenek da lama masuk wad, sb dia mmg penah masuk wad b4 ni sb penyakit jantung.dia jgk ada darah tinggi...
ms atuk call, die x ckp pn mcm mana nenek boleh tenat sume tuh.that's why kami igt nenek masuk wad.mlm tu jgk kami blk kg, papa pn drive laju yg amat, tp berhenti la jgk sb ltih n nk tdo.yela, die bru blk keje, kg jauh pulak tuh...berhenti tgh ln utk bersahur lg, dlm pkul 930pg soknye bru smpai kg..lg pulak atuk berkali2 call pesan jgn bwk laju, katanya sempat tgk, sb plan utk kebumikan pkul 2pm..
sedih yg amat, sb kepulangan kami ke kg disambut ngn berita kematian.kami ttp reda ngn pemergiannya.kalau ikutkn plan, hari jumaat kami nk blk kg utk beraya..bila smpai kg, baru kami tahu cite sbenanya..arwah nenek pergi dgn mudah, tnpa sebarang alamat atau petanda pn sebelumya..
hari tsbut, arwah yg wt mjlis berbuka puasa kt surau.so, dia busy masak2 kt sana, sediakan mknn utk mjlis tuh.tgh mkn nasi, tba2 die ckp x boleh abis nasi ni (ms tuh da tggl sikit je lg), katanya pening..tiba2, die rebah & org sekeliling tlg angkat utk betulkn kedudukan die.diorang ckp, nmpk mata putih da, n kebetulan ada jemaah yg dtg ngan kereta, trus la bwk arwah ke hospital.bila smpi hspital, doc sahkan nenek dah meninggal.kata doc mgkin msa kt surau atau dlm kereta..
ngn mudahnya, nenek pergi meninggalkan kami smua.daun palas utk ketupat, die dah bukak siap2, n beli yg lain pulak tkut x ckup utk anak cucunya...bekas utk buat tapai, dia dah bilang n katanya x ckup, kena bli bks lain lg.m.ngah ckp tapai tuh bolehlah buat hari jumaat, so ckup2 la hari ahad tuh da masak.tp arwh ckp, nk buat awl skit, hari khmis..arwah jgk da plan nk wt nasi minyak utk raya ke2 smpena mjlis ckur jmbul sepupu baru aku, wlpun pkck x setuju sgt utk wt raya ke2, tp arwh nk buat jgk..smua yg arwh dah plan nk buat, kami buat utk raya kali ni..
persiapan raya arwh, hmpir legkap, cuma sndal je belum ada.sb mummy aku dah jnji utk belikan utk arwh.a day before tu, aku ngn mummy mmg kuar shpping utk bju2 adik aku n dah try cari sndal utk arwh jgk.tp blum jmpa yg sesuai, lg pulak adik aku dah nk blk skolah time tu so kami blk umah trus.sb mummy aku ckp nk pegi lain kali pulak utk cari..terkilan la jgk x smpt blikan, arwh jgk x smpt la jgk merasa pkaian baru, tdung baru yg die beli.
aku sedih sgt, sb arwh pergi tnpa siapa2 ahli kluarga d sisi.dah tkdir, kami reda..aku teringat, arwh nk sgt dtg konvo aku hari tuh, mmg da lama die ckp kt kami, kt org lain.tp sb atuk aku ada meeting penting ms hari konvo aku, so xde org yg boleh bwk arwh dtg kl..kebetulan ada umah dpn pn nk dtg kl sb cucu die knvo jgk, arwh igt nk tumpang kereta diorang.tp da penuh.so x dpt arwh nk dtg tgk aku konvo.konvo thn lepas, mmg x dtg.sb tuh arwh nk sgt tgk yg thn ni punya.lgpn, da lama arwh x dtg kl..
ya Allah, tempatkan arwah di kalangan org yg beriman.cucuri rahmatmu ke atas rohnya..amin.....
nota kaki: al-fatihah buat arwah...buat mr. bubu, hepi birthday, may all ur dreams come true...n selamat hari raya buat smua, maaf andai ada tersilap kata, perlakuan atau sebagainya..
dariNya kita dtg, kpdNya kita kembali....
Author: _nissa_
Al-fatihah buat arwh nenek yg telah kembali ke rahmatullah pd 15/09/09 (25 ramadan) jam 7.30 pm..
nota kaki: sgt penat, bru pulang dr kg..tgguuu next entry k...
dpt jugak tgk..yeah!!
Author: _nissa_
ok hari ni tercapai gk hsrt aku nk tgk cte transformers.hee..aku tau ramai da tgk, tp bg aku xpe lewat skit pn.btter late than never rite??hee..lgpn aku plan nk tgk ms weekdays, barula x sesak sgt ngn ribuan org yg beratur semata2 nk bli tiket cite tu..aku ngn mr. bubu kuar la pkul 10 lbh cam tu, n sampai mid, nk dekat pkul 11 da.so mmg x smpt nk tgk yg pkul 11 nye.
ble aku smpai sane, aku g toilet dlu n mr. bubu yg g bli tiket.smpi2 je kt die, aku kne tipu bulat2.senang2 je kn ckp tiket da licin, tggl yg ptg je.tu pn seat x byk katanya.saje nk bg aku frust la tu.huh..ble msuk wayang, x pnuh pn.kitorg dok kt tgh2 lak tu.koordinat yg sesuai gitu.yela yg beratur bli tiket pn x pjg, sbb weekdays kn.
sape yg nak blanje aku kek, sila2..hee...
nota kaki: tiap kali kitorg kuar, mst akn tgk wyg.besh2..n transformers, mmg MANTOPPPP!

Design By WPThemesExpert | Blogger Template by Blogger Template Place

