Hits

..Welcome to my blog, enjoy reading =) ..


click here

Followers

All About Food

Author

My photo
I'm chocoholics.When I'm unhappy, I go for chocolates.

Recent Comments

Sunday, May 31, 2009

kali ni nk cite cane aku wt ade gmbr luv kt tepi tajuk post ngan sidebar.aku wt tutorial ni sb iqmal ade tanye ari 2.sori klu lmbt ye iqmal..baru ade pluang utk online..

1. klik kt layout, pastu pilih edit html..

2. (ctrl + f) utk cari h2...

3. lps dah cari, akn jumpe coding ni..

/* Headings
----------------------------------------------- */

h2 {
margin:1.5em 0 .75em;
font:$headerfont;
line-height: 1.4em;
text-transform:uppercase;
letter-spacing:.2em;
color:$sidebarcolor;}

4. pd coding tu, tambah code supaya jd macam ni..

h2 {
background-image: url(masukkan URL bagi image yg dipilih);
background-repeat:no-repeat;
border: 0px double #FFFFFF;
margin-bottom: 5px;
padding: 2px 3px 2px 28px;
font:$headerfont;
font-weight: bold;
line-height: 2.0em;
text-transform:uppercase;
letter-spacing:.2em;
color:$sidebarcolor;
}

5. lps tu, boleh la preview n then save..slmt mencuba!

**pastikan image tersebut saiznya x besar dr 20 pixel dan save sbg .png, .gif, ataupun .jpg file.

tiada perasaan...

Author: _nissa_
Thursday, May 28, 2009

aku bkn xde perasaan utk sume bnda.tp utk bnda satu ni, aku xde prsaan lgsg.yg ni psl smlm yg final bola 2.aku bkk gk la tv nk tgk.tp, aku xde prsaan la tgk.tah..mmg x mnt pn bola2 ni.org kata, best tgk, lg2 klu nk msuk gol.tp, aku ni..cm biasa je..xde rsa excited ke ape.last2 aku tutup tv lps yg gol 1st..perasaan aku msa 2 lbh teruja utk blja gimp.kt bola, mmg xle pupuk mnt utk tgk da..haha..

yg ni pulak award dr mr. auh.thanx byk2 4 this award ye..(p/s: kopok lekor mane??hoho..)at last dpt gk award dr die.hoho..

nota kaki: sape yg pndai GIMP, ajar la daku yg x reti pape ni..hee..photoshop pn x reti, tp aku instl gimp je sb free..


award...

Author: _nissa_
Monday, May 25, 2009

1.Copy badge "2009 Cute's Blogger Award" untuk diletakkan di blog anda


2.Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

  • cik iva yg sggh rajin update blog die..
  • die pn suke choc sama cm aku..eheh..tersama lak ye..
  • da de pmndu kontrak katanya..klu da jd tetap nnt, jgn lupe update ye..hoho..
3.Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya
  • Aku suke choc..sume yg kait ngn choc aku suke..
  • Aku suka berangan.ms kcik2 b4 tdika, plan nk wt kilang coco crunch.skg, berngan nk bkk kdai choc..haha..
  • Aku takut binatang..huhu..
  • Aku suka call mr. bubu n kco die tdo..haha..dgki x bg org len tdo..
  • Aku mabuk ble kne travel jauh2..sll mntah2 time kcik dl..skg, ok skt.hee..
  • Aku suka kaler biru sbenanye..pink, rnking ke bp tah...
  • Aku x suka kwn ngn org yg bermulut jht.nmpk cm baik, tp, kata2 die..pergh..x caye rsnye..
  • Aku suka cubit org..pdn muke sape jd mgsa..haha..
  • Aku suka tengok mvie, jln2, shopping..
  • Aku suke bergelak ketawa klu de geng..
4.Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog
  • jamie
  • shafril
  • auh
  • aleya
  • nadd
  • lady nas
nota kaki: busan lak dok umh..ble la mr. bubu nk dtg kl smule..hmm...:17:


keistimewaan perempuan...

Author: _nissa_
Wednesday, May 20, 2009

1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W akan hal tersebut,jawab baginda: “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.”

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang soleh.

3. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah S.W.T akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah)lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki.Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S

5. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah S.A.W) di dalam syurga.

6. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7. Daripada Aisyah r.a. “Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

8. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

9. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan direkannya (serta menjaga sembahyang dan puasanya).

12. Aisyah r.a berkata “Aku bertanya kepada Rasulullah S.A.W, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda,… “Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah S.A.W….”Ibunya. “

13. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dia kehendaki.

14. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

15. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T

17. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir (anak) lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

19. Apabila semalaman (ibu) tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T.

nota kaki: beshnye jd ppuan..fakta dikidnap dr web lain..sekian..


ckgu oh ckgu...

Author: _nissa_
Saturday, May 16, 2009

aku nk wish SELAMAT HARI GURU kt sape2 yg jadi pendidik kt cni..yg aku knl kt dlm blog, ckgu lyn..so ckgu, jd ke x wt tarian poco2 2?hee..

to my mum, hpy teacher's day too..sb kn die, aku pndi abc, pndi bca b4 aku skola..

aku nk wish gk kpd sume ckgu2 yg da aja aku slma ni, termasuk lcturer2 aku..pendidik gk kn..

  • tadika abim nasrah 2.
  • sek. keb. wangsa jaya
  • sek. ren. agama tmn permata
  • mrsm kuala klawang
  • mrsm tun ghafar baba
  • kolej matrikulasi melaka
  • ukm [komputeran industri + peningkatan kualiti & produktiviti]

time kasih ckgu, jasamu mndidikku mmg x mmpu ku bls sumenye:13:..

ptg td kwn aku ajk g mlka wkend ni..utk jmpa ckgu yg aja aku msa kt Jasin dlu.aku nk sgt g.yela da lma x jmpa ckgu2 kt sane.esp. miss muni (my homeroom advisor a.k.a mak angkat)..rndu sgt2 kt die.sb nye die sorg yg sgt baik ati, tiap kli meeting hmroom, die akn bwk choc cake, ns greng, n sgla mcm mknn utk ktorg anak2 buah die breakfast..n she is the only one call me kak ngah..srius aku xnah dpt gelaran cm 2 b4 ni, n smpi skrg xde sape lg pggl cm 2..die sorg yg sll pggl aku ngn pggln k.ngah.sb nye dlm homeroom, aku yg ke-2 clbrate brthday..so, strt die tau n clbrate 2, die pn pggl la cm 2..byk memori aku kt skla dl..dr skola ren, smpi skola menengah..phit ke manis ke tawar ke sume ade..mcm2 ado..hee..


MAKAN TIME ^-^

td aku ngn mr. bubu g kuar mkn mlm sama2..da org ajk, xkn aku nk tolak lak kn?lg2 psl mkn..haha..sb kn die lom mkn pape lg arini, seharian dok kt pwtc tp x mkn, so ktorg pn g la kdi mkn ani sup utara kt danau kota..time nk order 2, aku da tkejut..smpi order nasi tmbh + air lg segelas..mak aih..kebulur nye psl, balun smpi 2 pggn nasi ngn 2 gls air..laju lak 2 mkn..die da abh mkn 2 pgn nsi, aku lom abh pn lg mkn..laju x laju die 2..thp kebuluran yg max da 2..da la 2, siap mntk smbl belacan lbh..pergh..x sangka aku die da upgrade kapasti perut die 2..muahaha..aku gk slim lg..jgn mare ye bubu..*wink*:17:

sb kn aku da siap edit format tsis aku 2, aku rs lega skit..skit je br..byk lg prosedur die..lceh tul la.nk kne tnjuk lg suh dorg ukur..aku tgk pmbaris pn da fobia..tkut weh klu de lg yg slh mrgin.skema sggh..huhu..

nota kaki: sy mau g jln2 sok..sape mau lnje??hee..